Starred Sentiment:

Product

Segmenteren
Vorige keer gaf ik al aan dat mensen het zeer frustrerend vinden als zij allerlei vragen moeten beantwoorden die al bekend zijn bij het bedrijf dat zij beoordelen. Sinds vorige week hebben wij met deze frustratie afgerekend en kunnen onze gebruikers ‘onder water’ al kenmerken aan de klant meegeven. Op deze manier kunnen gebruikers de feedback op elke mogelijke manier segmenteren. Doordat wij nu verder gaan om ook ‘intern’ deze kenmerken toe te voegen (denk aan landen, vestigingen, afdelingen, etc.) worden de resultaten nog veel actiegerichter. Wij hebben dit ook nog niet bij concurrenten gezien, dus dit is absoluut een sterke USP!
_
Moderatorfunctie
_ Nu het segmenteren werkt is het maken van een Moderatorfunctie een kleine stap. Hierdoor kunnen bedrijven zelf instellen in welke mate de verschillende werknemers toegang tot de resultaten en functionaliteit
van het bedrijf op Starred hebben. Dit wordt actueel nu ABN met zeer diverse onderdelen ons platform wil gaan gebruiken. Wij zaten vandaag ook bij Bugaboo, en die willen de 2500 Resellers die zij wereldwijd hebben scherp houden. De Resellers hebben afzonderlijk een account waarmee zij hun klanten bevragen. Vervolgens heeft Bugaboo een ‘super account’, waarmee zij de score per Reseller in kunnen zien. Elke Reseller kan vervolgens een ‘Starred keurmerk’ met de score erin op zijn site plaatsen. Laat dat nou n?t een ideale manier voor ons zijn om hoger te komen in Google…

Optimaliseren
Al die nieuwe functionaliteit is ontzettend leuk, maar volgens een bekende stelregel binnen ons vakgebied moet je 20% van je tijd aan nieuwe functionaliteit besteden, en 80% aan het optimaliseren van wat je al hebt. Doordat er nog veel functionaliteit ontbrak en grote klanten bereid waren flink te betalen voor een aantal nieuwe features (die wij tevens kunnen hergebruiken voor nieuwe klanten) zijn optimalisaties de laatste tijd een ondergeschoven kindje geweest. We hebben een lange lijst met zaken die een stuk strakker kunnen, en we zullen ook veel gaan testen waardoor gebruikers zo min mogelijk na hoeven te denken en zo snel mogelijk waarde uit ons platform kunnen halen.

###

Sales

De ‘30 dagen proefperiode’ is volledig in ons systeem ge?mplementeerd. Elke gebruiker kan op die manier alle functionaliteit van ons platform ervaren. 5 dagen voor het einde van de proefperiode sturen we de gebruiker volledig geautomatiseerd mails om daadwerkelijk klant te worden. Het is nu ook mogelijk om maandelijks per creditcard te betalen. Dit is een ideale manier om ‘Recurring Revenue’ binnen te halen.

Sinds deze proefperiode live staat zijn wij ook gestart met Google Adwords. We zien hier de eerste aanmeldingen uit, nu moeten we zorgen dat deze mensen ook betalende klant worden. Het duurt echter een paar maanden voordat dit goed draait, geoptimaliseerd is en je hier dus ook iets ‘zinnigs’ over kan zeggen. Nu is het vooral heel veel leren over welke zoekwoorden uiteindelijk leiden tot de meest winstgevende klanten. We kunnen dit volledig ‘tracken’ en van elke gebruiker herleiden hoe hij of zij is binnen gekomen. Zo kunnen we in de toekomst per kanaal zien wat het meeste rendement oplevert en waar we de kraan dus open moeten draaien.

Daarnaast doen we ook nog directe Sales voor grote klanten. Zo is USG People nu volledig aan boord, is ABN klaar voor een zeer grote pilot en hebben we met Bugaboo, Funda en DHL warme leads te pakken. Onze Monthly Recurring Revenuestaat nu op 3500 euro en het feit dat veel klanten een jaar vooruit betalen zorgt voor mooie cashflow.

Wij geloven daarnaast voor de toekomst steeds meer in het ‘Reseller model’. Er zijn zeer veel marktonderzoeksbureaus die veel afweten van klantonderzoek. Zij ontwikkelen hiervoor software, maar je ziet overduidelijk dat dit niet hun specialiteit is. Het ziet er lelijk uit, werkt amper op mobiel en levert eindeloze vragenlijsten op. Wij claimen weer minder van klantonderzoek te weten, maar w?l hoe je goede software bouwt en onderhoudt. We zien de eerste tekenen uit de markt dat deze bureaus op onze software willen gaan werken (zo overweegt toonaangevend bureau GfK om Starred in te zetten voor hun eigen feedback!). Op die manier gaan anderen met je product rennen, precies hoe Google erin geslaagd is Adwords groot te maken…

###

FinancieringSinds vorige week is onze

‘One-Pager’ weer helemaal up-to-date. Dit is een eerste teaser om potenti?le investeerders warm te krijgen. De partijen die ik op deze manier benaderd heb komen ook snel terug om een afspraak te plannen. Het nadeel van investeringsgesprekken is dat ze zeer veel tijd kosten, en we op dit moment een zeer klein team hebben. Daarom wil ik ook niet al mijn tijd besteden aan deze gesprekken, omdat mijn werkzaamheden aan Product en Marketing/Sales juist weer snel voor een hogere waardering kunnen zorgen. Een beetje een ‘kip/ei’ situatie dus; Ons doel is de waardering omhoog te krijgen en een grote investeerder aan te haken, maar hiervoor moet nog best wat werk verzet worden (wat niet lukt als je vol focust op financiering).

Een aantal van jullie hebben geopperd om eerst nog een iets kleiner rondje te doen, om op die manier meer schaalbaarheid te kunnen bewijzen en de waardering op te krikken. Op die manier kan er in de lente van 2015 meer geld opgehaald worden tegen minder aandelen. Omdat ons geld eind November op zal zijn, en wij best wat geld aan Marketing en een Interactie Designer uit willen geven zal dit een kleinere ‘tussenronde’ betekenen. Hier is al best wat interesse voor, maar uiteraard wil ik dit eerst aan de huidige aandeelhouders voorleggen. Dit zal wederom met een Convertible Note zijn, waarbij de Cap iets hoger ligt (maar wij de rente + korting ook iets hoger willen stellen). Mocht je hier interesse in hebben, dan verneem ik het uiteraard graag. Anders gaan wij kijken of dit bij ??n/twee andere informals is op te halen.

OverigVorige keer kondigde ik al aan dat er een mooi artikel in het FD zat aan te komen. Twee weken geleden stonden wij in de zaterdageditie en dat heeft ons geen windeieren gelegd. Dit resulteerde direct in interesse van klanten en investeerders. Ik heb het artikel in de attachment van de e-mail gedaan, daarnaast zat ik twee dagen later in de uitzending bij BNR.

Tot zover de update voor vandaag! Er gebeurt van alles, en het vertrouwen binnen ons team groeit ook dat we op de goede weg zijn. Wij houden de concurrentie scherp in de gaten en denken dat onze visie een stuk beter uitgedacht is dan de meeste partijen die puur een feedbacktool maken.

Let’s get Starred!

Starred Sentiment:

Product

Nieuw systeem gelanceerd
Sinds twee weken zijn wij volledig overgeschakeld op ons nieuwe beoordelingssysteem. Dit ging gelukkig redelijk soepel allemaal en wordt al door meerdere klanten gebruikt. Het grote voordeel is dat je de resultaten nu ook precies ziet zoals je de vragenlijst hebt opgebouwd. Zo proberen we het systeem ook voor nieuwe gebruikers zo intuitief mogelijk te maken. Hierbij een voorbeeld:

Kenmerken toevoegen
Een grote frustratie van mensen als zij momenteel ergens feedback geven is het feit dat zij allerlei vragen over zichzelf moeten beantwoorden. Meestal gaat dit ook over elementen die lang en breed bekend zijn bij de organisatie die zij beoordelen. Bij Starred gaan wij dit heel anders doen: je kan een klant van te voren al meerdere kenmerken meegeven. Op die manier kan je de antwoorden op alle mogelijke manieren segmenteren, zonder dat je de klant hiermee tot last bent. Wij gaan volgende week starten met dit project, gaat een grote USP worden!

Moderator functie
Een afgeleide van het toevoegen van kenmerken is de Moderator functie. Doordat het ook mogelijk wordt om binnen de organisatie aan werknemers kenmerken mee te geven, kan je afdelingen, divisies, vestigingen, landen, etc. defini?ren. Dankzij de Moderator functie heeft niet elke collega meer toegang tot alle informatie van een bedrijf op Starred, maar kan je onderdelen afbakenen. Dit is een verzoek van meerdere grote klanten.

Daarnaast is het leuk om te melden dat Sanoma/SBS afgelopen week aan ruim 1000 collega’s feedback hebben gevraagd, waarbij er ??n blokje over Starred ging. De resultaten liegen er niet om, wat veel vertrouwen geeft dat we op de goede weg zijn:

SalesDankzij onze goede contacten bij Google hebben wij een Adwords guru die ons bij heeft gestaan om een aantal campagnes goed in te richten. Als komende maandag de ‘30 dagen gratis Premium’ module af is, zullen wij direct de eerste campagnes activeren. Doordat wij alles meten kunnen wij direct zien wat onze ‘Customer Acquisition Costs’ (CAC) gaan zijn. Deze moeten uiteindelijk ongeveer ??n derde zijn van het bedrag dat wij totaal aan een klant gaan verdienen (Customer Lifetime Value). Dit zijn de eerste stappen naar schaalbare Sales!

Daarnaast sluiten wij nog steeds nieuwe klanten aan, en zitten we vooral in een paar grote trajecten waar wij serieuze bedragen hebben neergelegd:

  • ABN AMRO (5000 euro per maand, gaan nu een eerste test draaien voor 500 euro per maand)
  • Google (5000 euro per maand)
  • Manpower (3000 euro per maand)
  • Wehkamp (2500 euro per maand)
  • USG (1000 euro per maand)

FinancieringDe eerste gesprekken voor nieuwe funding lopen momenteel al. Zo hadden Mark en ik afgelopen maandag een Japanse delegatie van NTT Docomo over de vloer, zit ik vrijdag met Walvis Participaties van John Fentener van Vlissingen, heeft het Berlijnse Point Nine Capital zeer concrete, hernieuwde interesse getoond en gaan wij in gesprek met een nieuw fonds uit Qatar (wat door een Nederlandse jongen wordt geleid).

Het is daarom nu zaak voor ons een aantal mooie en grote klanten aan te haken, een goede omzetstijging te realiseren en aan te tonen dat wij onze Sales ook schaalbaar (en betaalbaar) kunnen doen!

###

OverigAfgelopen week is het artikel met Emerce verschenen. Het is een positief stuk aan het begin van het blad over twee pagina’s. Je kunt hem

hier lezen!

Komende zaterdag staan wij ook in het FD, maandag staan wij op FD.nl en maandagmiddag zit ik tussen 14:00 en 14:30 live in de uitzending bij BNR. Het is vooral leuk om te zien dat de media ons nu weten te vinden.

Er is uiteraad nog eindeloos veel meer te vertellen, maar dit is het voor nu. Als jullie vragen hebben, let me know!

Groeten Lars

Starred Sentiment:

Product

Nieuwe opzet beoordelingsscherm
Zoals ik vorige keer al meldde zijn de programmeurs het beoordelingsformulier helemaal aan het ombouwen waardoor het aan vrijwel alle wensen van klanten tegemoet komt, zonder dat wij onze belofte verloochenen. Dit geeft ons alle flexibiliteit voor de toekomst. We gaan de laatste tests in en verwachten morgen definitief de knop om te zetten! Het wordt als gebruiker mogelijk om meerdere vragenlijsten te maken en ook minder vragen te stellen. Dit is het begin van een kapstok waar zeer veel aan op te hangen is.

Templates en Benchmarks
Dit biedt ons namelijk ook de mogelijkheid om zelf al vragenlijsten in het systeem te plaatsen. Mark en ik zijn met een aantal branches druk bezig een bepaalde ‘standaard vragenlijst’ op te zetten. In overleg met een aantal partijen komen we tot een gedegen lijst. Vervolgens leggen wij deze aan de rest van de markt voor om te finetunen. Als deze vervolgens gedragen wordt door de branche, biedt dit de mogelijkheid tot het maken van in-depth Benchmarks per branche. Dit is voor elk bedrijf een absolute must have. Wanneer wij dit goed weten uit te rollen en wij als ‘standaard’ worden gezien, zetten we de concurrentie direct en volledig buitenspel. Dit kan daarom een grote USP worden!

Gratis Premium
Wanneer het nieuwe systeem draait willen wij dat zoveel mogelijk bedrijven hier direct mee aan de slag gaan. Een maand lang gratis toegang tot alle functionaliteit lijkt de manier om hen te ervaren hoe goed ons product is, waarna de stap om te gaan betalen stukken kleiner is. Hierdoor leren we ook heel snel welke stappen ervoor zorgen dat een gebruiker niet meer weggaat (bijv. als hij zijn profiel aanvult, vragen aanpast en minimaal 10 mensen uitnodigt). Wanneer we deze informatie inzichtelijk hebben is het weer heel goed om juist op deze acties te gaan sturen. Op die manier gaat je successrate zeer snel omhoog!

###

SalesMomenteel doen Mark en ik nog zeer veel Sales zelf. Hoewel dit voor een ‘

_Software as a Service’ (SaaS) _uiteindelijk niet de bedoeling is, levert het ons nu nog waanzinnige inzichten van klanten op. Deze feedback helpt ons nu het product bij te schaven. Maar om een schaalbaar model neer te zetten in meerdere landen, moet vanaf volgend jaar Marketing & Virale groei de sales bijna volledig overnemen. Wij gaan hier vanaf deze maand een eerste stap voor zetten door Google Adwords in te zetten. Als oud-Google medewerkers zitten we dicht bij het vuur en willen de beste mensen ons hierbij kosteloos helpen…

Onze nieuwe Pricing lijkt goed aan te slaan, we weten de meeste partijen richting ‘Medium Sized’ te krijgen waarbij zij over het algemeen 1500 euro vooruit gaan betalen voor een jaar.

Qua Monthly Recurring Revenue wilden we begin juni op 1.500 euro zitten. Momenteel is dit ruim 2.000 euro, dus onze weg naar 10.000 euro einde jaar gaat vooralsnog de goede kant op. Hopelijk kan het interview dat ik afgelopen week met zowel Emerce als het Financieel Dagblad heb gehad hier nog een extra boost aan geven! Het vorige artikel op Emerce leverde een klant van 7.500 euro op (Centralpoint.nl)

We hebben de volgende nieuwe klanten:

  • Paylogic
  • iProspect (onderdeel van het grote Aegis; die gaan we hierna volledig pakken)
  • ViaDierenwinkel.nlWarme Leads:
  • SBS
  • Wehkamp
  • Google (Heel groot project voor Google Worldwide. Longshot, maar als hij valt is dit waanzinnig voor de business. En wat zij zoeken lijkt vooralsnog alleen bij ons te kunnen)
  • Achmea
  • Adfo Groep
  • Betabit
  • ABN (andere afdeling weer, gaan zeer waarschijnlijk in Juli een grote pilot draaien)

FinancieringDocumentatie is bijna klaar, vooral het financi?le gedeelte krijgt een zeer professionele ‘Revamp’. Daarom is het ook interessant als de financi?le informals onder jullie hier binnenkort je licht op willen schijnen.

De planning ziet er dus volgt uit:

  • Juni/Juli: Alle documentatie op orde hebben + Roadshow door NL, DE, UK en Scandinavi? (de investeerder in Spotify heeft bijvoorbeeld al interesse getoond)
  • Augustus/September: Vervolggesprekken met ge?nteresseerde partijen
  • Oktober/November: Termsheet bemachtigen van het liefst meerdere partijen
  • December: Termsheets onderhandelen en voor ??n partij kiezen

OverigTot slot is misschien leuk om te vermelden dat een grote B2B SaaS-speler, het Deense

www.zendesk.com, twee weken terug naar de beurs is gegaan. Wij lijken qua karakteristieken en branche (Customer Satisfaction) erg op hen, dus wij houden hen altijd goed in de gaten. Een investeerder waar ik mee spreek zit ook in Zendesk. Hij hintte al dat Starred en Zendesk elkaar goed aan kunnen vullen op bepaalde onderdelen.

Niet onbelangrijk om hierbij te vermelden: Ze zijn in een week tijd verdubbeld en hebben nu een Marketcap van meer dan een miljard…! B2B SaaS wordt door veel ondernemers als ‘een beetje saai’ gezien, maar is onder investeerders de absolute favoriet: Schaalbaar, niet trendgevoelig en een zeer groot Recurringmodel.

Dat was het voor nu, als er vragen zijn hoor ik het graag.

Let’s get Starred!

Starred Sentiment:

Sinds twee weken is Mark Berendsen daadwerkelijk begonnen, en dat is niet onopgemerkt voorbij gegaan. De pers heeft dit gretig opgepakt, waaronder EmerceSprout, MarketingTribune en Adformatie. Niet de minste titels in onze branche!

Het is fantastisch om te zien hoe onze organisatie binnen een paar weken een veel professioneler karakter krijgt. Hierover verderop in het Sales stuk meer 🙂

###

Product

Nieuwe opzet beoordelingsscherm
Sinds begin april zijn de programmeurs erg druk met een zeer groot project waarbij het hele systeem omgebouwd moet worden. Dit is het grootste project sinds wij ‘van Starred’ zijn gegaan, maar is dermate vernieuwend dat het ons alle flexibiliteit geeft terwijl wij trouw blijven aan onze belofte: een vragenlijst op ??n scherm met de verstuurknop altijd in beeld. We merken steeds meer hoe goed die belofte aanslaat, en ons daarnaast een groot USP oplevert ten opzichte van bestaande partijen in de markt. Bij hen is het zo’n wildgroei aan eindeloze vragenlijsten dat zij dat nooit met terugwerkende kracht aan kunnen bieden. Dit geeft ons de kans om dit als een nieuwe ‘standaard’ in de markt te zetten. Een standaard waar de ‘feedbackgever’ om schreeuwt (“en dan sta ik na 3 pagina’s vragen pas op 8% voortgang!”)

De verwachting is dat dit eind deze maand volledig draait, waarna wij gaan zorgen dat iedereen de eerste maand gratis Premium kan gebruiken. Dit zorgt voor veel ‘lock in’; wanneer klanten druk in de weer zijn geweest met ons product, vragen hebben aangepast en klanten hebben uitgenodigd zullen zij veel makkelijker gaan betalen dan wanneer het puur op beloftes van ons is dat het een geweldig product is.

###

SalesDe eerste week dat Mark begonnen is hebben wij gezamenlijk de koers voor de Sales uitgezet. Na de nodige berekeningen denken wij eind dit jaar 10.000 euro aan Monthly Recurring Revenue te kunnen doen. Dit lijkt een haalbare kaart als wij voldoende potenti?le klanten in de pipeline zetten, wat vooralsnog goed lukt. Het netwerk van Mark is immens, wat nu zijn vruchten al aan het afwerpen is. We voeren vanaf morgen ook een nieuw prijsmodel in, waardoor we per klant een stuk meer gaan verdienen. De gesprekken afgelopen maand hebben ons geleerd waar en hoe we onze pricing wat hoger kunnen zetten.

Grote voordeel hierbij is dat veel klanten al een jaar vooruit afrekenen, waardoor de omzetten elke maand een stuk hoger uit kunnen vallen. Op die manier hebben we voor het einde van het jaar geld en geeft dat voldoende tijd om vervolgfinanciering op te halen.

Wij hebben weer de nodige nieuwe klanten (o.a. De Persgroep, DQ&A, McCann World Group) en veel warme leads in de pipeline (ABN, PostNL, Radio538, Search Result, Mediaxplain, etc.)

###

FinancieringDrie weken geleden had ik het even over mijn trip naar Silicon Valley en de gigantische hoeveelheid geld die daar beschikbaar is. Vorige week heb ik een verhelderende call met een partner van DLA Piper uit San Francisco gehad. Hij was heel stellig; het heeft alleen zin om voor US funding te gaan als je:

– Starred omzet naar een ‘Delaware Incorporated’ bedrijf
– Tractie bij Amerikaanse klanten hebt
– Bereid bent je Key team naar US te verplaatsen
Hij zei dat hij weinig succesvolle Europese bedrijven ziet die funding ophalen, en al helemaal niet tijdens een paar maanden ‘funding vakantie’… Daardoor lijkt het beter op dit moment onze focus op Europa te houden (zowel voor het product als voor financiering)

Voor onze volgende ronde denken we aan bedrag tussen de 500.000 en 1.000.000 euro bij een investeerder in Duitsland, Engeland of Scandinavie. Een Nederlandse investeerder is ook een mogelijkheid, alleen lijkt dat geen ‘Smart Capital’ op dit moment. In Nederland kunnen wij op eigen kracht met elke potenti?le klant aan tafel komen. Financiering in een ander land biedt direct toegang en netwerk tot die markt. Duitsland zou daarom de voorkeur hebben op dit moment.

De planning ziet er als volgt uit:

  • Mei: Alle documentatie op orde hebben
  • Juni/Juli: Roadshow door NL, DE, UK en Scandinavie (de investeerder in Spotify heeft bijvoorbeeld al interesse getoond)
  • Augustus/September: Vervolggesprekken met ge?nteresseerde partijen
  • Oktober/November: Termsheet bemachtigen van het liefst meerdere partijen
  • December: Termsheets onderhandelen en voor ??n partij kiezen

OverigIn het begin van deze update noemde ik al dat de aanstelling van Mark veel positieve pers heeft opgeleverd. Sinds kort weet de media ons ook steeds beter zelf te vinden. Zo heb ik volgende week een interview met Emerce (heeft ons tot nu toe de meeste nieuwe klanten opgeleverd) voor de rubriek ‘Next Step’, waarbij ze een startup portretteren die klaar is voor de volgende fase. Daarnaast komt het Financieel Dagblad volgende week langs voor een interview, dat gaat Starred veel extra credibility opleveren!

Dat was het voor nu, als er vragen zijn hoor ik het graag.

Let’s get Starred!

###

22 April 2014 – Starred Sentiment:


Bij deze een nieuwe opzet van de tweewekelijkse update over Starred. Deze zal altijd aftrappen met het ‘Starred Sentiment’, waarbij wij een cijfer zullen geven van 1 tot 10 over ons gevoel bij de algehele operatie. Dit is dus een samenvatting van de voortgang van het product, de Sales die wij binnenhalen, de ontwikkelingen met nieuwe financiering en overige relevante zaken.

###

Product

Mobiel
Sinds afgelopen week werkt Starred voor een zeer groot deel ‘responsive’ op een mobiele telefoon. Omdat vooral de eerste ervaring met Starred een belangrijke is (“You only have once to make a first impression”), hebben wij ervoor gezorgd dat de homepage ?n het hele proces van een beoordeling geven nu goed werken op mobiel. Wij willen later dit jaar ook andere zaken binnen het systeem klaar voor mobiel maken, maar momenteel zien wij aan de cijfers dat nog weinig mensen (15%) Starred via een mobiel gebruiken.

Nieuwe opzet beoordelingsscherm
Van klanten horen we dat zij de opzet van ons beoordelingsscherm (??n enkel scherm, de verstuurknop altijd in beeld) erg waarderen. We krijgen wel steeds vaker te horen dat het aantal vragen in sommige gevallen nog teveel van het goede is, en ook dat zij graag iets andere vragen willen stellen (bijv. open vragen). Door dit mogelijk te maken, inclusief het maken van meerdere vragenlijsten, gaan wij veel nieuwe klanten aansluiten. Hier zijn onze programmeurs Sander en Jan nu druk mee bezig, de verwachting is dat dit halverwege mei opgeleverd is.

Anonimiteit
Starred is niet anoniem; dit zorgt er ook voor dat je feedback kan herleiden en weet bij welke klanten er ‘pijn’ zit. Vanuit onze klant Microsoft kregen wij echter te horen dat zij verplicht zijn om de klant aan te bieden de feedback ook anoniem te versturen. Wij gaan er wel voor zorgen dat je de klant van tevoren al bepaalde eigenschappen mee kunt geven (“Een directeur van een middelgroot reclamebureau”), waardoor de feedback nog steeds veel waarde heeft. Voor dergelijke functionaliteit laten we de klant nu gewoon betalen, maar we weten zeker dat dit verzoek vaker zal komen, waardoor het voor goede extra omzet kan zorgen.

###

SalesDe Sales binnen Starred begint ook van de grond te komen. Het lukt ons steeds vaker en makkelijker om mooie klanten aan te haken. Door ook maatwerk te leveren (zoals bij Microsoft) weten we ook goed te ‘upsellen’. Hierbij een kleine update van de mooie deals die we deze maand hebben weten te sluiten:

Central Point
Dankzij dit artikel op Emerce hebben we Central Point weten binnen te halen. Zij zijn een grote B2B webshop en willen 600 feedbackverzoeken per dag via Starred gaan doen. Naast het feit dat dit erg gaat bijdragen aan onze virale groei, gaan zij 7.500 euro voor komend jaar betalen.

Bol.com
Sinds een paar weken gebruiken zij Starred. Omdat zij op kleinere schaal beginnen is dit voor een bedrag van 1.000 euro voor komend jaar. Grote voordeel is dat dit vandaag ook tot een afspraak bij Ahold heeft geleid die zeer enthousiast zijn om het in te zetten voor hun zakelijke klanten. Dan hebben we het weer over andere bedragen uiteraard.

Omzet & Monthly Recurring Revenue (MRR)
Inclusief een paar kleinere klanten heeft dit de afgelopen anderhalve maand geleid tot een omzet van 17.000 euro.

Wij weten veel omzet al direct door klanten te laten betalen, maar het is als startup ook erg belangrijk op de Monthly Recurring Revenue (MRR) te focussen. Maandelijks terugkerende omzet is een goede indicator voor de toekomst. Momenteel staat deze op 1.400 euro, niet slecht voor de fase waarin wij zitten. Maar uiteraard is het doel deze snel omhoog te stuwen.

###

FinancieringTwee weken geleden ben ik op een handelsmissie met o.a. Burgemeester van der Laan naar Silicon Valley geweest. Naast het feit dat ik bedrijven als LinkedIn, Twitter, Facebook, etc. heb bezocht ben ik ook met meerdere investeerders in contact geweest. Het is echt bizar hoeveel geld daar beschikbaar is. Investeerders zeggen ook letterlijk “we gooien spaghetti tegen de muur en we zien wel wat er blijft plakken”.

Wanneer wij uit willen groeien tot een Internationale speler kan het slim zijn om de volgende investeringsronde in Amerika op te halen. Voor hetzelfde percentage haal je hier beduidend meer geld op. Mijn doelstelling is om komende maand alle documentatie te updaten, en vanaf juni de eerste gesprekken aan te gaan. Er is ook vanuit Nederland interesse, maar mijn voorkeur gaat uit naar een grotere Internationale partij.

Ik zal hierover nog met experts in gesprek gaan en jullie uiteraard op de hoogte houden. Mochten jullie hier een uitgesproken mening over hebben, dan hoor ik het graag!

OverigVanaf volgende week begint mijn oude manager van Google bij Starred. Hij heet

Mark Berendsen, en was al Convertible Note houder binnen Starred. Na 6 jaar in het Management Team van Google was hij toe aan het echte ondernemende leven, fantastisch dat hij Starred wil komen versterken. Zijn kennis, netwerk en expertise gaan ons absoluut naar the next level tillen!_

Factsheet_
Wij kunnen jullie hulp uiteraard ook goed gebruiken in de zoektocht naar nieuwe klanten. Hieronder een korte tekst die je eventueel naar potenti?le klanten kunt sturen, inclusief een link naar onze factsheet:

Starred helpt bedrijven op een schaalbare manier aan waardevolle feedback, zonder dat het veel tijd van klanten vergt of hier hoge kosten aan verbonden zijn. Spotify, Microsoft en Bol.com zijn een paar van de tevreden klanten. Starred bespaart hen de kosten van een duur onderzoeksbureau, terwijl alle medewerkers beter inzicht krijgen op welke onderdelen er verbeterd kan worden. Meer informatie in deze korte factsheet.

Starred kan voor bedrijven op meerdere onderdelen interessant zijn. Zo staat een formulier altijd op ??n scherm en kan je na een paar maanden meten of er progressie in je dienstverlening zit.”

Let’s get Starred!

P.s. Wanneer je een Starred account hebt (of anders via de homepage aanmaakt) kan je ook direct commentaar hieronder geven!